Musik är bra för brustna hjärtan

Som jag skrev i ett tidigare inlägg så älskar jag att sjunga men även att spela gitarr. När jag känner mig svag så faller jag ofta tillbaka på musiken. Det är min stöttarpåle i livet. Därför tänkte jag nu tipsa om en tjej som varit med om mycket olycklig kärlek, men som fått ut någonting av det - Taylor Swift. Hon skriver i princip en låt efter varje förhållande som gått snett. Just nu är som sagt min favorit Picture To Burn då den är precis vad vi som är nydumpade behöver! För våra ex är väl "just another picture to burn"? En annan Taylorlåt som fungerar ganska bra vid tillfällen som detta är Mean, en bit ur den låten går "And I can see you years from now in a bar, talking over a footballgame with that same big loud opinion but nobody's listening. Washed up and ranting about the same old bitter things, drunk and grumbling all about how I can't sing but all you are is mean!", inte illa va? Taylor är proffs på att beskriva precis hur man känner.
Ni som inte är speciellt bekanta med Taylor Swift borde definitivt kolla in lite av hennes låtar. Ni kanske inte är lika fästa vid country som jag men ibland kan texter göra en hel låt! Och om du är ensam hemma, varför inte köra igång lite karaokekväll med dig själv? Dags att bli stjärnan du alltid drömt om!

Josephine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0