Hur hanterar jag tankarna som kommer upp när jag ska sova?

Det är andra dagen för mig som singel idag. Igårkväll kändes jobbigt, du vet då alla tankarna kommer upp igen? Då du känner dig som mest ensam. Du saknar att ha någon som ligger och håller om dig, att ligga på någons arm, att vakna och se en underbart söt nyvaken älskling jämte dig. Hur ska du kunna sova när din hjärna blir bombad med underbara minnen som ni hade? Tårarna kommer igen. Känns det bekant?

Igårkväll hände allt det där ovan för mig igen. Hur hanterade jag det?
För det första måste du nu acceptera att det faktiskt är över mellan er och därmed bestämma dig för att gå vidare. Bara bestäm dig, nu är du själv och du vill glömma ditt ex. Det kommer vara svårt i början men försök hårt som bara den att trycka bort alla underbara minnen som kommer upp och som jag nämnt innan, tänk på alla anledningar till varför du inte skulle vilja fortsätta vara med ditt ex egentligen.
Vill du höra några av mina anledningar? Här kommer lite exempel:
- Mitt ex var beroende av sina vänner och valde dom före mig för att inte göra om samma misstag som han gjort en gång innan. Vem sätter sina vänner före sin kärlek?
- Mitt ex var tokig i sport. Jag hatar ju sport och stod knappt ut med att höra att han ville kolla på den eller den matchen!
- Han kvar kräsen i mat, gillade knappt ingenting. Det var otroligt jobbigt!
- Han bodde fyra timmar ifrån mig, nu slipper jag betala 500:- i månaden på tågresor! Tänk så rik jag kommer bli.

Jag har kvar mitt ex nummer, och jag vill smsa honom/henne!
Nej. Nej, nej, nej och nej! Absolut nej. Låt bli. Du har blivit dumpad, tror du att det var för att du skulle hänga efter ditt ex? Det var uppenbarligen för att han eller hon ville (det här kommer låta hårt) bli av med dig. Du vill inte lägga ner någon energi på någon som gjort så mot dig, det är du alldeles för klok för. Kom ihåg, du är bättre än ditt ex. Du sårade ingen. Du har definitivt lagt ribban högre! Och där ska du stanna, för det är du som ska vara vinnaren - oavsett situationen. Du är bättre än honom/henne!

Inatt fick jag sova. Jag sov hela natten! Det gick jättebra och allt känns bättre idag. Tänk på att med varje dag så kommer det att kännas lättare för att du sakta kommer övertala dig själv om att du har det lika bra utan ditt ex. Så känns det för mig, och det kommer kännas så för dig också!
 
Josephine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0