Det kommer att bli bättre!

Det känns bara dumt att säga när du just nu är nydumpad. Ingenting kommer bli bättre, ingen var lika underbar som honom/henne, du kan inte tänka på att det finns någon annan. Ellerhur? Been there.
 
Jag har en klok mamma som ständigt upprepar för mig att med dagarnas gång så kommer allting faktiskt bara att kännas bättre och bättre. Hon har rätt! Min mamma gick igenom en separation efter ett 30 årigt liv tillsammans med min pappa. Det är lång tid, hon vet vad hon pratar om. Därför är det bra att prata med någon som är äldre än dig, dom har fått erfarenhet med åren. Dom har nog varit med om värre saker än du! Tro det eller ej, men det finns mycket värre saker än att bli dumpad. Visst känns det som om någon nära dig har dött då ni kanske aldrig kommer ses igen, men så är det inte, det måste du övertyga dig själv om. Du lider inte av svält som barnen i Afrika vi får se på TV, du har tak över huvudet, du har vänner, du har familj. Du har det faktiskt rätt bra om du tänker efter? Du råkade bara vara tillsammans med fel människa ett tag, men nu är du en erfarenhet rikare av det! Vi alla gör det misstaget, och det är precis lika jobbigt för alla.
Det kommer bli bättre med dagarna som går, men stressa inte. Ta det lugnt. Du är bäst!
 
Josephine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0