Det är okej att känna sig osäker

Igår skrev jag ett inlägg om hur jag och min vän ska åka och festa idag. Vet du vad jag gjorde igårkväll? Jag satt och grät, grät och grät för att jag var ledsen över att jag blivit dumpad. Och inte nog med det så sa jag till min vän att jag inte ville åka idag. Kvällen igår fick vara jobbig och det känns skönt att tänka på, det får vara jobbigt ett tag framåt. Du är van vid att ha ett fast förhållande och det är svårt med förändringar men snart kommer du bli van vid singellivet eller helt enkelt hitta någon annan som är mycket bättre. Det kan gå snabbare än du tror, men stressa dig inte in i ett förhållande. Är det menat så märker du det!
Mamma och jag låg och kollade på tv tillsammans igårkväll tills klockan blev runt 01:30 då vi båda slocknade i soffan. Vi låg och pratade om kul saker, om programmen på tv, om hur många har det så mycket jobbigare än vad jag har att det inte går att ens jämföra. Om du tänker efter så är det faktiskt så.
Iallafall så vaknade jag runt 08:00 idag och slängde mig in i duschen för varför ska jag vara hemma bara för att jag blivit dumpad? Varför ska jag inte gå ut och ha kul? Det känns lite jobbigt idag det gör det, men det får det göra. Det är helt naturligt. Jag måste ändå vara stark och komma ut.
I min situation så blev jag inte dumpad p.g.a att mitt ex hittat någon annan utan för att han ville ut och resa, inte känna sig "fast".. Han ville inte ha någon på ett långt tag. Men vem har sagt att jag vill ha det så? Jag vill ha ett förhållande och det kommer jag få i framtiden men för att få det så måste jag komma ut, och det känns nästan som om idag är ett litet tecken på att jag borde åka.
Leta efter sådana tecken du också! För, nu säger jag det igen, att du blev dumpad hände av en god orsak. Det kan vara svårt att förstå nu, men i framtiden kommer du förstå!

Glöm aldrig heller att ett hjärta inte läker förän det lärt sig att älska igen.
 
Josephine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0