Allting påminner mig om mitt ex

Dags att gå och lägga sig i min säng där mitt ex brukade ligga jämte mig och hålla om mig, dags att gå upp då jag brukade få en godmorgonpuss, dags att gå till skolan/jobbet där vi gått på vägen tillsammans så många gånger, dags att kolla på mitt favorittvprogram som även var mitt ex favorittvprogram.. Bekant? Allting påminner om ditt ex, minsta lilla. Det kan vara en maträtt, en låt, ett klädesplagg du köpt när du varit med honom/henne, en schampooflaska. Detta är ett problem jag just nu jobbar med. Du också?
 
Hur ska jag kunna leva mitt liv utan att bli påmind om mitt ex hela tiden?
Visst är det motbjudande att ta på den där tröjan du köpte när din pojkvän/flickvän var med, det ger tillbaka så många minnen. Gör det ändå! Vet du varför? För då kan du skapa nya minnen med din tröja. Det är såhär jag bearbetar detta problemet. Jag går rakt emot det jag inte vill möta. Är maträtten du ska äta idag eran favoriträtt? Ät på! Det är ingenting som sagt att det bara går att äta när ni är tillsammans.
 
Jag har mitt ex kläder kvar hos mig, och saker jag fått av honom/henne..
Vet du vad jag gjorde? Jag hade en tröja och en kofta som var mitt ex. Kvällen då jag blev dumpad skrek jag och grät samtidigt som jag klippte sönder båda plaggen. Varför behålla dom fina? Ut med lite ilska samtidigt som du blir av med dåliga minnen. Har han råd att dumpa dig så har han råd med lite nya kläder. Jag hade prydnadssaker jag fått av mitt ex, det gav jag till mamma så att hon kunde gömma dom. Vem vet? En dag kanske jag kan ta fram och ha nytta av dom, eller sälja dom.. Men just nu ska dom bort från mitt liv! Det är jobbigt som det är för dig just nu, och ska du lyckas att komma över ditt ex totalt så kan du inte behålla saker som tillhörde honom/henne. Våga vara lite drastisk.
 
Josephine

Kommentarer
Postat av: Frida

bra blogg!

2012-08-23 @ 17:42:21
URL: http://astridfrida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0